آموزش, آموزش عکاسی موبایل

آموزش عکاسی از ناخن با گوشی موبایل + نکات مهم

آموزش عکاسی از ناخن با گوشی

نکات مهم برای گرفتن عکس های بهتر از ناخن

با پیشرفت چشمگیر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، عکاسی از ناخن به امری نسبتاً ساده تبدیل شده است. چه برای نمایش ناخن‌های خود در شبکه‌های اجتماعی و چه برای ارائه خدمات به مشتریان، این آموزش عکاسی از ناخن با گوشی شما را در مسیر ثبت تصاویر حرفه‌ای از ناخن‌هایتان با استفاده از گوشی هوشمندتان راهنمایی می‌کند.

1. نورپردازی مناسب

نور طبیعی بهترین نور برای عکاسی از ناخن است. در صورت عدم وجود نور طبیعی، از نور مصنوعی ملایم و بدون سایه استفاده کنید

گرفتن عکس های زیبا از لاک ناخن، بخش مهمی از تبلیغات و نمایش خدمات ناخن کاران در شبکه های اجتماعی است. اما برای تکنسین های ناخن سیار، گرفتن این عکس ها با چالش هایی به خصوص در زمینه نورپردازی همراه است.

نورپردازی، کلید داشتن عکس های عالی

نورپردازی مناسب، تاثیر فوق العاده ای روی عکس های شما خواهد گذاشت. اگرچه برای تکنسین های سیار، تامین نور همیشه آسان نیست؛ اما استفاده از چراغ های حلقه ای (رینگ لایت) یا چراغ های با نور طبیعی (Daylight Lamp) می تواند به طور قابل توجهی به شما کمک کند.

استفاده از لامپ با نور طبیعی، درخشش طبیعی تری به عکس می دهد و رنگ زرد ناخواسته را از بین می برد. همچنین به کم شدن سایه در پس زمینه کمک می کند.”

اما برای ناخن کارهای سیار اگر به این منابع نوری دسترسی ندارید، پیدا کردن نور طبیعی مناسب هم می تواند عکس های شما را به طور قابل توجهی روشن تر کند.

2. تنظیمات دوربین

10d4eb59d62ce9ca389193897468514e

شما باید با دوربین گوشیتان آشنا شوید و تنظیمات مختلف موجود را درک کنید.کلایتون بسته به نوع گوشی، ممکن است تنظیمات مختلفی برای “گرم تند” و “سرد تند” وجود داشته باشد، به عنوان مثال، این تنظیمات به شما کمک می کند تا عکس های واقعی تری از رنگ ها همانطور که به نظر می رسند، بگیرید.

رنگ های گرم و سرد، همچنین اکلیل، فویل یا سایر تزئینات ناخن، در عکس به طور متفاوتی به نظر می رسند و نیاز به تنظیمات خاصی دارند.”

3. زاویه مناسب

stock photo partial view woman doing manicure cuticle pusher isolated pink

بهترین زاویه برای عکاسی از ناخن، زاویه 45 درجه است. این زاویه باعث می شود تا ناخن ها بلندتر و باریک تر به نظر برسند.

کادربندی

به طور کلی، سه گزینه مختلف برای کادربندی عکس های ناخن وجود دارد: ماکرو، دست کامل/نیمه و سبک زندگی.

انتخاب کادر قبل از پرداختن به جزئیات دقیق‌تر ترکیب بندی ضروری است، زیرا این پایه سایر عناصر است. بیایید کمی این موضوع را شرح دهیم.

فراموش نکنید که مجبور نیستید فقط یک سبک کادر را برای همیشه انتخاب کنید. هر عکسی که می گیرید می تواند متفاوت باشد.

برای مثال، هنگام کادربندی یک عکس ماکرو، پس‌زمینه، ژست‌ها و زاویه‌ها به اندازه کادر اهمیت ندارند، زیرا ناخن شما بیشتر قاب را پر می‌کند. فوکوس کردن لنز دوربین روی نوک ناخن به خوبی عمل می کند. یا اگر بخش خاصی از طراحی ناخن را می خواهید برجسته کنید. لاک های هولوگرافیک با عکس های ماکرو فوق العاده به نظر می رسند زیرا نواحی مات به طور واقعی درخشش و براقیت دارند. روی لاک زوم کنید و بگذارید توجه همه را به خود جلب کند!

دست کامل/نیمه:

47c98c1407a5d5491cf9170f6121fbfa
521155bced79edd1c23d9b6b2c68f79a

عکس های دست کامل/نیمه در اکثر فیدهای ناخن کاران حرفه ای (NPA) دیده می شود زیرا بخش بیشتری از مانیکور را نشان می دهند. یک دست نیمه اغلب دارای چهار ناخن است اما می تواند دو یا سه ناخن را نیز نشان دهد. همانطور که از اسمش پیداست، عکس های دست کامل، کل دست را به نمایش می گذارند. بله، این یعنی انگشت شست هم باید دیده شود.

هنگام گرفتن عکس های دست کامل/نیمه، پس زمینه و اکسسوری ها نقش مهم تری ایفا می کنند.

سبک زندگی:

0333a5ab100a9f678c3352fdef8be8b4

کادربندی عکس به سبک زندگی زمانی که می خواهید حس و حال خاصی را القا کنید، انتخاب عالی است. شما می توانید با به نمایش گذاشتن همزمان ناخن ها و لباس خود یا یک منظره زیبای غروب آفتاب، یک حس و حال ایجاد کنید. رنگ های ساده یا طرح های ساده طراحی ناخن با عکس های سبک زندگی به خوبی کار می کنند، در حالی که جزئیات پیچیده طراحی ناخن ممکن است در این نوع عکس ها گم شوند.

بنابراین با عکس های سبک زندگی، حس و حال خود را به نمایش بگذارید و شخصیت خود را بیشتر نشان دهید. بالاخره همه غروب آفتاب را دوست دارند.

4. تمرکز

فوکوس دوربین را روی ناخن ها تنظیم کنید. برای این کار می توانید از حالت ماکرو دوربین استفاده کنید.

5. پس زمینه ساده

ccafd32eb11459197079072da16086bf

از یک پس زمینه ساده و بدون طرح استفاده کنید تا تمرکز روی ناخن ها باشد.

پس زمینه در گرفتن عکس عالی، بسیار مهم است. یک پس زمینه نامرتب می تواند توجه را از ناخن ها دور کند، در حالی که یک پس زمینه طرح دار ممکن است بیش از حد شلوغ به نظر برسد.

من از کاغذ دیواری های طرح دار ساده ای که در مغازه ها پیدا می شوند استفاده می کنم تا بتوانم بر اساس رنگی که می خواهم در عکس نشان دهم، پس زمینه را تغییر دهم یا فقط از آنها به عنوان پس زمینه های مختلف برای تغییر صفحه اینستاگرام خود یا هنگام ایجاد عکس های محصول یا عکس های تخت استفاده کنم. من عاشق کاغذ دیواری طرح آجر هستم زیرا بدون اینکه خیلی حواس پرتی ایجاد کند، بافت ایجاد می کند، اما همچنین عاشق گرفتن عکس از ناخن در فضای باز با نور طبیعی و گیاهان به عنوان پس زمینه هستم.

6. دست های مرتب

c981dd57ae1d26e1a2fbd0830ee8aeb0

قبل از عکاسی، مطمئن شوید که دست ها تمیز و مرتب هستند. وقتی صحبت از تکمیل فرآیند مانیکور می شود، مطمئن شوید که پوست را دوباره هیدراته کنید، اما هیچ محصول اضافی روی دست ها و اطراف ناخن ها باقی نگذارید زیرا در عکس ها به خوبی نشان داده نمی شود. با یک لایه نازک از روغن کوتیکول دوباره رطوبت رسانی کنید و به خصوص دور تا دور چین های ناخن، با یک پد تمیز بدون پرز، به آرامی پاک کنید، زیرا روغن همه چیز را مات می کند و خطوط و مانیکور بی نقصی را که به تازگی انجام داده اید، به خوبی نشان نمی دهد.

از ابزارهای مختلف مانند لاک غلط گیر، خلال دندان و موچین برای تمیز کردن و مرتب کردن ناخن ها استفاده کنید.

7. استفاده از لوازم جانبی

np.Crystal nails Jen Seales e1547575709444

به فکر سرمایه‌گذاری روی لنزهای اضافی برای موبایل خود هستید؟ قبل از تصمیم‌گیری، مزایا و معایب را بررسی کنید. لنزهای اضافی می‌توانند قابلیت‌های واید، تله‌فوتو و ماکرو را در اختیار شما قرار دهند. برای انتخاب آگاهانه‌ای که با علایق و اهداف عکاسی شما مطابقت دارد، گزینه‌های مختلف را بررسی کنید و نقدها را بخوانید. با آن‌ها آزمایش کنید تا ببینید چگونه می‌توانند عکاسی با موبایل شما را بهبود بخشند.

یک لنز موبایل خارجی می تواند عملکرد دوربین موبایل شما را گسترش دهد. برخی از لنزها دارای زوم اپتیکال هستند. این بسیار انعطاف پذیرتر از قابلیت زوم دیجیتال داخلی است. لنزهای دیگر برای عکاسی از نمای نزدیک یا دور تخصص دارند.

یک منبع نور قابل حمل می تواند کنترل بیشتری بر شرایط نوردهی عکس های شما به شما بدهد. همچنین از نور خشن فلاش جلوگیری می کند. رینگ لایت ها بهترین گزینه برای شما هستند.

8. ژست دست

cf127fe28ff298558f3471e1030724ce 1

ژست های مختلفی برای دست وجود دارد و برخی از آنها جذاب تر از بقیه هستند.

به هدف عکس خود فکر کنید. آیا می خواهید حس و حال کلی مد را نشان دهید؟ یا عناصر هولوگرافیک در یک لاک یا یک طراحی پیچیده ناخن را به نمایش بگذارید؟ آیا می خواهید تمام عکس هایتان با یک ژست مشابه باشند یا می خواهید تنوع ایجاد کنید؟

هنگامی که هدف خود را مشخص کردید، می توانید تصمیم بگیرید که کدام ژست برای شما مناسب تر است.

چه کسی فکرش را می کرد که عکس های ناخن در شبکه های اجتماعی انقدر تنوع ژست های دست داشته باشند!؟

به طور کلی، بهترین قانون این است که دست خود را شل نگه دارید! انگشتان و مفاصل منقبض می توانند عکس های شما را ناخوشایند نشان دهند، مهم نیست که چه ژستی را انتخاب کنید.

آزمایش کنید و شاید بتوانید ژست خاص خود را ابداع کنید!

نکته حرفه ای: در صورت تردید، عکس را بچرخانید! یک راه ساده برای اضافه کردن تنوع، چرخاندن عکس شماست. در حالی که برخی از برنامه ها می توانند عکس را به صورت عمودی و افقی بچرخانند، مراقب وارونگی احتمالی باشید. چرخاندن خود عکس این اثر را ایجاد نمی کند.

ژست چنگالی: اوه، خدای من! این ژست یک بحث جداگانه دارد. چقدر در گذشته از این ژست در عکس هایم استفاده می کردم! من فقط راه بهتری بلد نبودم و می خواستم انگشت شست هایم را هم نشان دهم. ژست چنگالی یک ژست کلاسیک است، اما شاید بهتر باشد آن را کنار بگذاریم و با حسرت به آن نگاه کنیم. این ژست خیلی جذاب نیست و حداقل من ترجیح می‌دهیم از ژست‌های جذاب‌تر استفاده کنیم.

c5873e45a228e80f059495a6ace93b35

اینکه کدام ژست دست برای عکس های ناخن بهتر است، موضوع داغ بحث هاست.حالا در شبکه های اجتماعی ژست های دست زیادی وجود دارد، اما توصیه من این است که چند ژست را انتخاب کنید که برای مشتریان شما راحت باشد و تا جایی که ممکن است تعداد بیشتری از ناخن ها را نشان دهد.

5f8392fbfe9a2c88b119b707da67866e

مشتریان می خواهند ببینند رنگ یا طراحی ناخن روی کل دست و در صورت امکان هر دو دست چگونه به نظر می رسد، نه اینکه فقط یک یا دو انگشت را ببینند. آنها می خواهند بتوانند آن را روی دستان خودشان تصور کنند تا ببینند رنگ آن خیلی روشن است یا طرح آن خیلی شلوغ است.

اگر در تصاویر خود ثبات داشته باشید، شبکه های اجتماعی شما بسیار مرتب تر به نظر خواهند رسید. این به این معنی است که برای چند پست متوالی یا به طور مثال هر پست دیگر از ژست های مشابه استفاده کنید.

9. ویرایش

پس از عکاسی، می توانید از برنامه های ویرایش عکس برای بهبود کیفیت عکس ها استفاده کنید.

8b49eabc57016aad731898753ebd7c6d

ما نمی خواهیم عکس ها را بیش از حد ویرایش کنیم تا غیر واقعی به نظر برسند؛ ما می خواهیم انتظارات مشتریان را از توانایی هایمان واقع بینانه نگه داریم.من همیشه عکس هایم را با استفاده از Adobe Lightroom ویرایش می کنم. این یک برنامه عالی کوچک است که هم روی موبایل و هم روی دسکتاپ و آیپد در دسترس است. من همیشه دوست دارم کمی از قرمزی عکس را کم کنم تا مطمئن شوم که دست مشتریان رنگ پوست یکدستی دارد. همچنین می توانید رنگ های خاصی را انتخاب کنید و آنها را برجسته کنید، به خصوص اگر به خوبی در صفحه نمایشگر دیده نمی شوند.

10. برندسازی شخصی

77b379d9a2d0edc7d4cddb91a879295e
00e5950872a0aef469b1f90e007e526c
73c3e9954f3a29885fde2501e034bd97

اگر به بزرگترین حساب های اینستاگرام نگاه کنید، همه آنها حال و هوای خاص خود را دارند. پیدا کردن یک سبک منحصر به فرد به شما کمک می کند تا در میان مشتریان خود برجسته شوید یا به مشتریان جدید کمک کنید تا حضور شما در این پلتفرم را بشناسند.

به خاطر داشته باشید، یک پس زمینه تمیز و ساده باعث می شود تا مخاطبان شما از ناخن ها منحرف نشوند.

11. اکسسوری (اشیاء تزئینی)

b6d7772cc10f0804188eabc617189ba2

استفاده از برخی از محصولات استفاده شده به عنوان اکسسوری یا در پس زمینه عکس، می‌تواند توجه افراد را جلب کند و علاقه به محصولات مورد استفاده شما را افزایش دهد. بطری‌های محصولات، اندازه مناسبی برای قرار گرفتن در دستان مشتریان دارند و برای ژست‌های دست به خوبی عمل می‌کنند.

خلاقیت و ایده‌های جدید:

مانیکوریست‌های زیادی از وسایلی مانند گل، خز یا یک کریستال با برند خاص به عنوان اکسسوری استفاده می‌کنند. می‌توانید با خلاقیت خود، از این ایده‌ها و یا ایده‌های جدیدتر و مرتبط با مانیکور، برای جذاب‌تر کردن عکس‌های خود استفاده کنید.

نکات مهم:

  • مناسبت: اکسسوری‌ها باید با مانیکور و تم کلی عکس همخوانی داشته باشند.
  • سادگی: استفاده بیش از حد از اکسسوری‌ها، می‌تواند عکس را شلوغ و نامرتب نشان دهد.
  • کیفیت: از اکسسوری‌های باکیفیت و زیبا استفاده کنید تا عکس‌های شما جذاب‌تر به نظر برسند.

با استفاده از اکسسوری‌های مناسب، می‌توانید عکس‌های خلاقانه‌تر و جذاب‌تری از ناخن‌ها بگیرید و توجه و علاقه مخاطبان خود را افزایش دهید.

12. نکات به روز شده:

  • از یک سافت باکس یا رینگ لایت برای ایجاد نورپردازی حرفه ای استفاده کنید.
  • از یک موبایل با کیفیت بالا با دوربین قوی استفاده کنید.
  • از ژست های مختلف دست برای تنوع در عکس ها استفاده کنید.
  • از عکس هایتان در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کارتان استفاده کنید.

با رعایت این نکات می توانید عکس های زیبا و حرفه ای از ناخن های خود بگیرید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *